Cumartesi, Eylül 08, 2007

KALDIĞIMIZ YERDEN...

Trabzon-Uzungöl
Selamün Aleyküm..

Efendimm..Arayı baya bir açınca, nasıl bir giriş yapacağımı da bilemiyorum.İnşaallah
Cenab-ı Hak cümleye, verimli bir tatil geçirmelerini nasip etmiştir.

En son postumda da bahsettiğim gibi okulların kapandığının üçüncü günü, erken bir haberle apar topar Trabzona gittim.Bir ay kadar orada kaldım.Küçücük bir bebeğimiz oldu.Ani gelişi ile bütün aileyi şaşırttı yumurcak..Yumuşak yumuşak sevip okşadık …Ayrılmamız çok zor olduL.(Resmi 2 sene evvel gittiğimde çekmiştim.Bu sefer şehir dışına çıkmaya fırsat olmadı)

Sonra evime dönünce,ufak tefek ev temizliği,kış için reçeller şudur budur derken 2-3 haftamı da öyle geçirdim.

Ardından bir haftalık bir tatil… mi diyeyim size, yorgunlukların üstüne daha bir yorgunluk mu:p

Ve onun ardından yine kışlık çeşitli turşular,domates rendeleri,fasulyeler,patlıcanlar,biberler vs.vs..hazırlanışı. Hep boğaza hizmet:p
Bu arada oğlumun erkekliğe adım atmasının telaşesi..Allah nasip ederse düğünümüz seneye..
İşte benim tatilim kısaca böyle koşuşturmaca ile geçti.Şükür Elhamdülillah…
*****************
Berat kandilinde bir post yazıp, o günlere ait uyguladığım dua şeklini paylaşmayı istemiştim..fakat nasip olamadı..Memletekete 3-4 günlük bir geziden, kandil günü akşam saat 9’da geldim.Geç kaldığım için yazmaktan vazgeçmiştim..ama sonra düşündüm, seneye yazmayı beklersem belki ömrüm yetmez,yazayım da ilgilenenler belki bir kenara not ederler;)

Bu yazdıklarım Şaban ayının 13. gecesinden başlayarak,14. ve 15. yani kandil günü de dahil;akşam ile yatsı arasında okunuyor.

Akşam namazınızı kıldıktan sonra;

-“Niyet ettim Yarabbi Senin Rıza-ı Şerifin için hayırlısı ile ömrümün uzun olması için” deyip Yasin suresi’ni okuyorsunuz.Ardından üç kere Berat gecesi duasını:

Allahümme in künte ketebte ismi şâkiyyen fi divânil eşkiyâi femhuhü vektübni fi divanissüadâi ve in künte ketebte ismi sâiden fi divânissüadâi fesbithü feinneke kulte fi kitâbülkelkerim.Yemhullâhü mâ yeşâ ve nüsbitü ve indehu ümmülkitâb.

-“Niyet ettim Yarabbi Senin Rıza-i Şerifin için üzerime gelecek belaların kazaların def olması için”diyerek yine bir Yasin suresi ve 3 kere Berat duası okunur.

-“Niyet ettim Yarabbi hayırlısıyla bol ve helal rızkımızın olması için” deyip üçüncü ve son olarak Yasin ve 3 defa Berat duası okunur.

Ardından 3 defa Duhan suresi,Fetih suresi,Tebareke ve Amme suresi,Amme’nin ardından gelen Venneziati suresi ve Kur-an’ı Kerim’de 30. cüz’ün sonlarına doğru olan Vedduha diye başlayan sureden sonuna kadar yani Nas suresine kadar okunur.
Ardından bilinen ve arzu edilen dualar okunup, bağışlanır..
Rabbim cümlemizin dualarını kabul görenlerden eylesin..
Sevgi ve selamlar..